Henkilöautokortti Sotkamossa

Voit suorittaa henkilöautokortin näppärästi ja joustavasti Sotkamon Autokoulussa.

Henkilöautokortti eli B-kortti oikeuttaa ajamaan henkilöautoa. Sotkamon Autokoulu tarjoaa sinulle ammattitaitoista autokoulu-opetusta. Henkilöautokorttia varten voit aloittaa autokoulun heti kun olet täyttänyt 16 vuotta. Ajokortti myönnetään 18-vuotiaille, mutta poikkeusluvalla se voidaan myöntään 17-vuotiaalle. Autokoulumme opetusauto on Audi A3 vm. 2021.

Ajotunneille voidaan lähteä sovitusta paikasta, joko Sotkamosta tai Vuokatista. Ajo-opetus tapahtuu aluksi Vuokatin ja Sotkamon alueella, jonka jälkeen siirrytään ajamaan loput ajotunnit Kajaaniin. Pimeä ja liukas ajeteaan simulaattorilla Vuokatissa.

Henkilöautokorttia varten sinun täytyy käydä:

• Ensimmäistä ajokorttia suorittavan 4 tunnin teoriaopetus EAS
  • Ajo-opetusta vähintään 14 h (10 + 4)
  • Riskienhallintakoulutus 8 h (4 teoriatuntia ja 4 ajotuntia)

Kurssi sisältää:

• 4 tuntia teoriaopetusta verkko-opetuksena (ensimmäistä ajokorttia suorittavan pakolliset tunnit)
  • 14 tuntia ajoharjoittelua
  • Opiskelumateriaali
  • Auton käyttö 1. ajokokeessa
  • Kyydityksen teoria- ja ajokokeeseen
  • Riskienhallintakoulutuksen 8h (4 teoriatuntia ja 4 ajotuntia)

Ota yhteyttä ja kysy lisää henkilöautokortista!

Henkilöautokortti B

Hinnat eivät sisällä viranomaismaksuja:

Ajokorttilupa Traficom -oma asiointi palvelun kautta 24€, Ajovarman toimipisteessä 39€

Tutkintomaksu 139€ (teoriakoe 40€ ja ajokoe 99€)

ajokorttilupa 35 €
teoriakoe 35 €
ajokoe 90 €

• ajokorttilupa 20 €
  • teoriakoe 35 €
  • ajokoe 90ratamaksu 3Lisäajotunti 70 €

Lisäajotunti 75 €

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aiempi ajo-oikeus T-, AM120, AM121, T-, tai A1 -luokkaan

Hinnat eivät sisällä viranomaismaksuja:

Tutkintomaksu 139€ (teoriakoe 39€ ja ajokoe 99€)

• ajokorttilupa 35 €
  • teoriakoe 35 €
  • ajokoe 90 €

Lisäajotunti 75 €

Hinnat sisältävät alv:n 24 %.